Körslaget

Jag hade inte tänkt titta på det, jag tyckte att det verkade lite töntigt och jag hade egentligen andra planer för lördagskvällen. men så ändrades planerna och jag fastnade ändå framför Körslaget. Och jag kom fram till att det faktiskt är ganska bra, det är ett rätt roligt koncept. Ganska roligt att se vanliga människor som kan sjunga i kombination med artister som engagerar sig och jag tycker att det funkar. Men det är tur att inte idoljuryn var där för de hade nog haft en del att säga om vissa av sångarnas engelska uttal, inte alltid så lysande.
Själv tycker jag inte att det är det viktigaste och jag tyckte att de flesta gjorde ett bra jobb och när det var dags för utröstning upptäckte jag att jag faktiskt brydde mig om vem som skulle åka ut.

Och jag är glad att det inte blev Linda Bengtzing för det är lika bra att erkänna att jag gillar henne. Jag vet inte riktigt hur det gick till men det kan ha något att göra med ett avsnitt av Fame Factory. Jag kommer ihåg när hon var programledare för Ordjakten och jag tyckte att hon var ganska jobbig och överhurtig och när hon sedan kom med i Fame Factory så var jag lite irriterad; hon var jobbig och det var orättvist att hon hade varit med i tv förut och dessutom var hon ju aldrig på skolan för att hon höll på att förbereda sig för Melodifestivalen. Men sedan var det ett avsnitt när hon faktiskt var på skolan och höll på att förbereda sig för en veckofinal. Hon hade bara jeans och en t-shirt på sig och någonstans där smällte mitt hårda hjärta, hon såg så bra ut. Sedan har jag varit lite tveksam till hennes melodifestivaluppträdanden, förutom i år, och jag gillar inte nödvändigtvis hennes musik. Men hon är charmig, hennes energi smittar av sig och när hon får sjunga något annat än meningslösa schlagers så är hon ju bra. Hon gjorde dessutom ett bra jobb i Så ska det låta i fredags så det är bara att låta sig övertalas. Jag skulle gärna se henne lite mer nedtonad dock och sjungandes något med lite mer djup.


För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0