Humor

Igår försökte jag se på de svenska komediprogram som onsdagskvällarna erbjuder numera. Men även om Nour dök upp både i Morgonsoffan och i Sverige pussas och kramas så gillar jag inte något av programmen särskilt mycket. Morgonsoffan är lite sådär halvkul och jag skrattar åt en del av sketcherna men Sverige pussas och kramas är inte min humor, jag vet inte det kanske handlar om att jag är för pryd eller så är det bara för mycket manliga könsorgan men jag skrattar inte.

Tur då att det finns andra ställen där man kan få en dos humor som man gillar. Afterellen visar just nu alla videor som de spelade in på Dinah Shore förra helgen och där finns det en hel del att skratta åt, igår bjöd de på stand-up av Suzanne Westenhoefer och Julie Goldman, och improviseringsövningarna som vlogtjejerna gjorde. Sätt ihop en video med Jill Bennett, Bridget McManus, Cathy DeBuono, Michelle Paradise, Karman Kregloe, Dara Nai och Marnie Alton och jag kommer att titta vad de än gör. Men de var en hel del roliga saker som de fick fram också.
Dinah Shore verkar för övrigt bjuda på en hel del roligt material och förutom det som finns på Afterellen så är den här videon från JD Salavtores blogg (www.thesmokingcocktail.com) något av de bästa jag sett:

Hur cool är Jane Lynch? Antagligen den bästa intervju jag någonsin sett. Och Rachel Shelleys leende, wow!

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas.
saveson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0