Cashmere Mafia

Äntligen insläppt på bloggen igen efter något sorts flyttfiasko, fattar inte riktigt vad det handlar om men ändå.
Igår såg jag i alla fall premiären av Cashmere Mafia.
The cast of Cashmere Mafia including Australians Frances O'Connor (far left) and Miranda Otto (far right).
Jag har hört en hel del om den här serien, både bra och dåligt, främst på AfterEllen. Den får ju en omedelbar pluspoäng för att den visar ett lesbiskt förhållande. Vad jag har hört om vad som kommer att hända sedan håller jag för mig själv för att inte förstöra det roliga för någon. Jag vill helst själv inte heller veta för mycket, jag föredrar överraskningar. Första avsnittet var i alla fall helt okej, det är ju alltid kul att se serier med kompetenta kvinnor i huvudrollen. Men jag tycker det var en intressant bild de gav av männen som inte klarade av kvinnornas fragång; när frun ursäktade mannen som var otrogen eftersom de ju måste stå ut med mycket i och med att de är gifta med framgångsrika kvinnor; och killen som dumpade tjejen när hon fick jobbet som de båda ville ha. Jag har ingen aning om i fall det är en verklighetstrogen bild eller inte, är det verkligen så att män inte klarar av att leva med kvinnor som tjänar mer pengar än de själva?
Annars höll jag på att skrika när jag nästan missade kyssen mellan Caitlin och Alicia för att bilden på min tv frös just när det var på gång (sånt hände aldrig innan bytet till digital-tv). Men som tur är började den att röra på sig igen precis i tid, annars hade kanske någon kunnat förvänta sig arga mail från mig.
Jag skulle säga att serien defintivt är värd att ges några chanser till även om kanske inte ska investera allt för mycket i den för det ryktas tydligen om att det inte kommer att bli några fler säsonger eftersom tittarsiffrorna har varit ganska låga i USA.

Igår såg jag också på verklighetens smarta och framgångsrika kvinnor; Sarah och Lori den här gången med Malinda som gäst. De svarade på frågor som folk skickat in om olika tv-relaterade ämnen, det var bl.a. där jag hörde att Cashmere Mafia antagligen inte kommer att förnyas, och de visade upp extremt god kunskap om allt som har med tv, film och lesbisk populärkultur att göra. Jag är så glad att de är tillbaka med sin vlog, Sarah är min hjälte och mitt i all lättsam underhållning behöver jag höra lite smart diskussion ibland också. Inte för att de inte är roliga också men de bjuder samtidigt på lite mer intelektuellt utmanande underhållning och det uppskattar jag.

Ikväll blir det SYTYCDS

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
SPashleysavesonbannerresived2

Kommentarer
Postat av: Mickis

Asså, jag har sett de avsnitt som har gjorts. Det är bara 7st. Och om jag ska tro på de som skrivs på nätet så har denna blivit nedlagd. Jag hajar inte varför man väljer att visa en serie på 7 avsnitt i såna fall. Eller så är det inte sant att den e nedlagd... Eller jag vet faan inte hehe

2008-04-02 @ 10:58:25
URL: http://xmickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0