Bad Girls

Jag har inte bloggat på ett tag för det har varit mycket på sista tiden. "Shit happens" som Helen sa, för det jag ändå har haft tid att göra är att titta på Bad Girls. Jag har inte sett den här serien som utspelar sig på ett brittiskt kvinnofängelse förut så jag är lite efter, har bara sett en och en halv säsong än så länge. Men jag har hört en hel del om den, jag vet att den är populär bland de lesbiska fansen främst på grund av förhållandet mellan avdelningschefen Helen och livstidsfången Nikki. Det jag har sett hittills gillar jag, inte bara för det förhållandet som är så fel men känns så rätt, utan också för att det är en bra serie i allmänhet. Jag var lite tveksam till idén med ett fängelse och såg bara framför mig våld och droger och störda människor. Och visst finns de elementen men den visar också mycket värme och vänskap, jag har haft tårar i ögonen flera gånger, och den berättar historierna bakom den hårda ytan. Som när man fick se att under den tuffa ytan hos värstingen Denny så finns det en lite flicka som fortfarande längtar efter mamman som lämnade bort henne när hon var liten. Det är tuffa historir om sexuella övergrepp, drogmissbruk och mord men det finns också mycket humor och värme i historierna. Jag tycker om vad jag har sett än så länge så mitt bloggande kommer väl att fortsätta att vara sporadiskt eftersom jag fortfarande har sex och en halv säsong kvara att titta på ;-)

image8


För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0