Misslyckad Oscarsnatt

Jag hade tänkt göra en liten genomgång av oscarsgalan men jag lyckades inte hålla mig vaken tillräckligt länge för att kunna veta vad som egentligen hände; det här är vad jag ändå lyckades uppfatta:

- Jag såg rödamattan-programmet och fick i alla fall se en del vackra kvinnor i vackra klänningar, vilket var trevligt.    - Julie Christie lyckades få in lite politik med ett uttalande om att Guantánamo måste stängas, det uppskattade jag.
- Cate Blanchett vann inget men hon såg väldigt bra ut, och även om jag inte har sett någon av filmerna som hon   var nominerad för så hade hon säkert förtjänat att vinna med tanke på hur bra skådespelerska hon är.
- Jag lyckades vakna till just i tid för att se Diablo Cody vinna för bästa orginalmanus, nu måste jag verkligen ta tag i att se Juno.
- Jon Stewart gjorde ett bra intryck med sin inledningsmonolog, lite politik där också.
- De svenska kommentatorerna var sådär; jag är inget fan av Pontus Gårdinger; Hans Wiklund verkade i alla fall ha bra koll på filmerna; tjejen som kommenterad kläderna kanske hade koll på klänningarna, vilket jag inte har, men hon verkade inte veta vilka de som hade dem på sig var.

Men resten av galan försvann i ett sömtöcken så jag kan inte säga så mycket om den.

Bridget McManus är verkligen rolig och väldigt flexibel också visar det sig.

Den här veckan hade hon Michelle Paradise på besök i sängen och som vanligt fanns det inte särskilt mycket röd tråd i det som sades men det var roligt i alla fall. Och Michelle är en till smart och snygg flata i LA, det verkar inte finns någon brist på dem i alla fall. Michelle Paradise har gjort en kortfilm som heter "10 rules. A Lesbian Survival Guide" http://www.imdb.com/title/tt0308973/ och på den bygger också hennes tv-serie Exes and Ohs som har gått en säsong på Logo i USA och Kanada http://www.imdb.com/title/tt0799893/. Förhoppningsvis kommer det fler säsonger för den är väldigt rolig, och båda finns att få tag på relativt enkel om någon är intresserad.

Jag såg också på McLeods döttrar men det var ett ganska tråkigt avsnitt. Simmone var bra men hela mordåtalstoryn börjar bli lite tjatig vid det här laget. Mer Alex och Fiona drama, vem bryr sig. Ja det var förstås också en nästan-kyss mellan Stevie och Alex också men jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem två tillsammans. Men jag är redo för att åtalet ska läggas ner och att Fiona ska dra tillbaka till stan så får vi se vad som händer sen.

Ikväll blir det Anna Pihl och Cityakuten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0