Måndag

Nytt avsnitt av 3way, det bästa hittills tycker jag. Även om det syns att det är ett lågbudgetprojekt så har de fått ihop en bra kombination av komedi och snygga tjejer. Jill Bennet är ju en favorit sedan jag upptäckte henne i We're Getting Nowhere vloggen och i det här läget kan hon i stort sett göra vad som helst och jag kommer att gilla det. De bröt sig in i Shiobans gamla hus och tillbringade dagen med att tävla om ifall de skulle stanna där eller inte. Hela avsnittet avslutades med ett mycket uppskattat klipp där Shioban tydligen har glömt bort att hon är hetero.

Jag såg också avsnitt 5x07 av The L-word. Den här serien kan det, och har det, sagts mycket om. Och visst finns det problem med den, typ att döda Dana. Men jag måste ändå säga att jag tycker den är bra, för det första så är det ju ett stort steg bara att det finns en lesbisk tv-serie. Så vad man än tycker om Ilene Chaiken måste man ändå tacka henne för det. Skådespeleriet är överlag bra och skådespelerskorna ser dessutom bra ut. Den här säsongen har också haft mycket mer komedi än de tidigare. Jag menar inte att det är något fel med dramaserier men komediinslagen gör det lite mer lättsamt och det uppskattas.

Trevlig överraskning sedan på Cityakuten, Jeanie dök upp och det var inte igår. Som ett äkta fan gillar jag återkopplingar till tidigare säsonger av serien. Drömmen vore väl att Carol kom tillbaka för ett gästspel, jag saknar Julianna Marguiles. Jeanies gästspel var visserligen inte bara roligt eftersom det visade sig att lille Carlos, som nu är typ 8, antagligen har utvecklat AIDS. Men Gloria Reuben såg bättre ut en någonsin och jag hoppas lite att hon kommer att dyka upp några gånger till. Förutom den storyn så hade Neela besök av sin kusin och Pratt var frustrerad för att Anspaugh inte tog honom på allvar som kandidat till chefstjänsten. Neela är förresten en av mina favoriter nuförtiden, efter Abby förstås, och Parminder nagra är så söt. Parminder Nagra Pic Flip
Ikväll ser jag på andra avsnittet av Klass 9A i på SVT och antagligen på Brothers & Sisters på femman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0