It's all about the pretty ladies

På söndagar börjar stirrandet ofta redan vid lunchtid. McLeods döttrar brukar sändas i lagom tid för att se på medan man äter lunch. Jag har gillat den här australiensiska serien om ett antal kvinnor som driver en gård i South Australia länge. Även om den inte har något direkt lesbiskt innehåll så borde det ändå vara en lesbisk favorit med tanke på all girlpower och alla snygga tjejer; Simmone Jade MacKinnon som spelar Stevie är min favorit. image2Stevie är nu anklagad för att ha mördat Harry, hela den historien är ganska dum och långsökt tycker jag. Att de helt plötsligt efter att han har varit död ett tag ska komma på att han i själva verket har blivit mördat och inte dött av en hjärtattack. Hur vet de det egentligen? Gjordes det någon obduktion? Och att Stevie skulle bli misstänkt och att Kate skulle ange henne till polisen verkar lite otroligt. Men vi
får väl se vad som händer.

Lunchen kan sedan följas av lite Brunch med Bridget McManus. Hennes vlog på afterellen brukar vara uppe runt 15 och är alltid hysteriskt rolig. Hon har gäster som får sätta på sig pyjamas och komma till hennes säng och prata om i stort sett vad som helst, sedan avslutas allt med ett kuddkrig. Den här gången hade hon Courtney Jackson, som jobbar på en gaytidning i LA, som gäst. Ärligt talat har jag ingen aning om vad de pratade om för båda två hade svarta sexiga nattlinnen på sig och jag blev lite distraherad, men det var roligt som vanligt.

På kvällen såg jag sedan på första avsnittet av Top Model 9, vilket sedan gav mig en ursäkt att se vloggen som We're Getting Nowhere-gänget gjorde om det avsnittet igen. Eftersom jag redan har sett alla vloggarna vet jag ju vem som vinner men det är ändå ganska roligt att få ansikten på deras favoriter och på dem de inte gillade ("Bitchanca"), och som sagt säger jag inte nej till att titta på snygga tjejer. Det var den vanliga dramatiken, tårarna och skriken när de fick se Tyra, med andra ord ganska roligt.

Jag såg sedan också på Cold Case, det visar sig att det har börjat nya avsnitt utan att jag har märkt det. Lily är tillbaka efter att hon blev skjuten eller knivhuggen eller var det var i slutet på förra säsongen. Jag gillar Lily Rush och jag gillar den där typen som det finns en hel del serier om, med en kvinna som har tvingats bli stark av omständigheterna och som är tuff på utsidan men egentligen ganska förstörd på insidan. Hon såg ganska smal och sliten ut men det kanske är meningen med tanke på att hon blev attackerad och att hennes mamma dog. Men Kathryn Morris ser definitivt smalare ut nu än hon gjorde i de första säsongerna, lite läskigt tycker jag. Avsnittet var i alla fall ganska bra med en sjuk historia om ett gäng ungdomar som dödade en tjej i stort sett för att hon sa att deras "synder" var okej och därmed gjorde det omöjligt för dem att blunda för dem. De var med i någon sorts oskuldsklubb men kunde inte riktigt hålla sig och spårade ur när det dök upp en tjej som inte tog så allvarligt på vad Jesus tyckte och inte tyckte. Hm, att skuldbelägga sex är nog ingen jättebra idé.

Ikväll ser jag på 3way och det nya L-word avsnittet. Sedan blir det svårt att bestämma sig mellan att se Anna Pihl och Cityakuten eller att titta på det första avsnittet av Svt:s nya dramaserie Kungamordet. Jag har inte riktigt bestämt än hur jag ska göra med det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0