I <3 Sarah Warn...

... and so should you. Bridget McManus har nyss gjort en ny t-shirt med den texten och hon har alldeles rätt. Sarah Warn är ett geni och alla borde älska henne. Sarah är grundaren av afterellen.com, som om någon skulle ha missat det är min absoluta favoritsite just nu. Det började som ett fritidsprojekt som nu har växt till mer en heltidsjobb och är dessutom antagligen den största, och i min mening bästa, siten för lesbiska och bisexuella kvinnor. Sarah har också tillsammans med sin flickvän Lori startat två vloggar; She Made Me Watch This där de pratar om vad de har tittat på (lite som vad jag gör men bättre och smartare och snyggare och i videoform) och Who Thought That Was a Good Idea där de diskuterar veckans dummaste kändisnyheter. Både Sarah och Lori är smarta och snygga och jag har fått många bra tips om vad jag ska titta och inte titta på av dem.
För tillfället har de haft ett litet uppehåll i sitt vloggande men igår dök det till min stora glädje upp en Oscarsspecial som de gjorde tillsammans med Bridget och Karman. De hade ungefär lika bra koll på filmerna som jag hade men de hade desto roligare med att diskutera själva galan, fast det mest verkade handla om annat vilket inte gjorde det mindre roligt. Okej, nu ska jag sluta sjunga afterellens lovsång annars får de börja betala mig för all reklam jag gör. (Fast jag måste bara nämna att We're Getting Nowhere igår var lika bra som vanligt)



Tv-kvällen igår var som sagt fullspäckad; Grey's var bra och Sarah Silverman fick mig att skrika rakt ut men höjdpunkten var nog Kungamordet. Marie Richardson är fortfarande lysande, jag läste i DN att recensenten tyckte att hon var den klarast lysande stjärnan och jag är glad att jag inte är den enda som tycker det. Hon är klockren i sitt porträtt av den misshandlade alkoholiserade hustrun.
Skådespeleriet är bra över lag och så mycket som man hatar Gert så måste man säga att Reine Brynolfsson gör ett lysande jobb med att spela honom. Bara synen av honom på skärmen får mig att rysa och det är väl det som är meningen. Misshandelsscenerna är lite väl obehagliga tycker jag, det är förstås en viktig del av historien men jag hade inte haft nått emot att de begränsade det till en scen i varje avsnitt. men hittills gillar jag serien.

Ikväll får jag se om jag hinner se första avsnittet av Private Practice och så blir det i alla fall "What's Your Problem?". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0