Från Jill till Marie



Onsdagar är bra dagar, främst för att det är den dag då Jill, Karman och Dara ger oss en ny vlogg. Det är bara tre tjejer som sitter hemma i vardagsrummet och pratar om en tv-serie och ändå är det den bästa underhållningen jag har haft på länge. Jag tror att det har att göra med att de är sig själva, och att de är väldigt roliga som sig själva.  Det handlar nog mycket om att man kan identifiera sig med dem, även om de är snygga coola Hollywoodflator, vilket jag knappast är så händer de ofta att de säger precis det jag tänkte när jag såg det L-word avsnittet. De är rappa i munnen och de bjuder på sig själva och för mig blir det aldrig tråkigt. Och jag behöver väl knappast förklara min kärlek för Jill igen, http://www.freewebs.com/ujbfc/news.html, om någon behöver veta vad det handlar om.


Grey's Anatomy går också på onsdagar och igår bjöd de på ännu ett högkvalitativt avsnitt. Jag vågar nästan säga att det är lika bra som Cityakuten, men att säga att det är bättre vore att begå helgerån. Men Grey's är extremt bra för det mesta. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om George och Izzie, de är söta tillsammans och jag köpte aldrig riktigt George och Callies äktenskap. Men samtidigt gillar jag inte riktigt alla otrohetshistorier. Jag är också trött på Meredith's och Derek's drama, det börjar bli ganska tjatigt vid det här laget. Meredith har nog aldrig varit min favorit egentligen och jag stör mig också på att hon är så elak mot Lexie. Jag förstår att hon har haft det jobbigt och att hennes pappa övergav henne men även om hon inte vill ha en systerrelation med Lexie kan hon väl i alla fall vara lite trevlig, det är ju inte hennes fel vad som hände innan hon ens var född. Det var också påminnelser om Burke men honom är jag över för länge sedan, Isiah Washington gjorde bort sig och jag sörjer inte att han fick sluta.


När jag tittar på Sarah Silverman vet jag ibland inte om jag ska skratta eller bara hålla för ögon och öron, ofta är hon hysteriskt rolig men ibland blir det lite för extremt tom för mig. Alltså ett one night stand med Gud borde inte störa mig som inte alls är religiös men jag kan tänka mig att för många människor är det lika provokativt som Muhammedteckningarna. Hon driver med allt och jag har faktiskt lite svårt att skratta åt döende barn. Men det lesbiska avsnittet förra veckan var en rolig drift med stereotyper och jag kommer säkert att titta igen nästa vecka, dessutom är hon ju jättesöt.


Sist på kvällen såg jag på första avsnittet av Kungamordet. Jag har väntat på den här serien sedan jag läste boken och jag har höga förhoppningar på den. Delvis var det också väldigt bra men delvis kändes det ockå som att den led av ett problem som jag ofta hittar i svenska serier och filmer; dialogen känns så stel och stolpig att det nästan blir pinsamt. Men jag tror att bra skådespeleri och ett utmärkt manus kommer att rädda serein. Marie Richardson var lysande som finansministerns misshandlade överklassfru, väldigt övertygande tyckte jag och för mig var hon det största utbytet i den här första delen. Jag gillar också Alexandra Rapaport och Suzanne Reuter och det ska bli spännade att se mer av tjejen som spelar Jasmin för jag gillade hennes historia mest i boken.


Ikväll blir det Cathy DeBuonos vlogg och antagligen Criminal Minds på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0