En veckas stirrande

Så jag tänkte börja med en liten sammanfattning av vad jag har tittat på den här veckan som har gått.

Måndag:
På måndagar finns det en hel del att titta på:
Anna Pihl började i måndags och det är en helt okej dansk serie. Ibland blir jag lite irriterad på att det är förutsägbart och att man vet att hom kommer att göra det hon inte borde. Men jag gillar generellt danska serier och jag gillar starka kvinnliga huvudroller. Charlotte Munck är inte helt otrevlig att titta på heller.
Sedan är det Cityakuten och det är en klassiker. Jag har tittat på det sedan började och det blir väl ett antal år vid det här laget. Det håller fortfarande men jag vet inte riktigt vad jag tycker om vad de gör med Abbys karaktär just nu.
Måndagar är också L-word dagar. Säsong 5 har hunnit halvvägs i USA nu och eftersom avsnitten där går på söndagarkvällar så brukar någon vänlig själ har dem uppe för oss som befinner oss på andra håll i världen framemot måndag eftermiddag.
Sedan ett par veckor tillbaka läggs också nya avsnitt av 3way upp på måndagar. Det är en webbaserad lesbisk komediserie med JILL BENNETT, Cathy Shim, Maile Flannigan och Maeve Quinlan. Roligt men avsnitten är alldelles för korta i min mening.
image1

Tisdag:
Tisdagar är inte riktigt lika bra. Jag såg första delen av svt:s nya domumentär om skolan Klass 9A. Ganska intressant faktiskt, påminner om ens egen skoltid. Kanske är det bara för att det börjar bli ett tag sedan men det känns som att det ändå var ganska roligt i skolan ibland.

Onsdag:
Det här kommer att vara en bra dag i fortsättning. Den nya säsongen av Grey's Anatomy började och det är en av mina absoluta favoritserier just nu. Bra skådespelare, intressanta historier och jag har en viss svaghet för sjukhusserier i allmänhet. Jag såg också första avsnittet av Women's Murder Club. Jag vet att det inte har fått jättebra kritik och jag var inte heller helt övertygad men jag tror att jag ändå kommer att ge det en chans till.
Onsdagar är också den bästa dagen på afterellen för då recenserar "We're Getting Nowhere"-gänget L-word. Definitivt den bästa vloggen på internet; snygga och roliga flator som diskuterar, skämtar och ger oss sina egna versioner av veckans avsnitt.

Torsdag:
Ny säsong av Criminal Minds och någon sorts special inför premiären av Private Practice. Jag hade tänkt se på Privat Practice men när jag insåg att det bara var en sammanfattning av Addisons tid på Grey's gav jag upp och såg på Criminal Minds istället. Bra avsnitt.
På torsdagar är det också en bra vlog på afterellen. Cathy DeBuono (också kallad PS=Pure Sex) har en vlog där hon ger råd om relationer och andra problem som tittarna skriver in om. Hon är inte bara snygg hon är smart också.

Fredag:
På spåret, jag får erkännan att jag är en frågesportsnörd. Det är kul och jag känner mig så smart när jag kan svaren, även om det inte händer alltför ofta. Sedan såg jag på 30 Rock. Jag har hört talats om det här avsnittet, när Liz Lemon hamnar på blinddate med en flata, och det var roligt.

Lördag:
Okej, en till nördstämpel, jag tittade på melodifestivalen och var ganska nöjd med att Sanna Nielsen gick vidare. För allvarligt talat hon sjöng ju bäst, tom bättre än Carola tycker jag. Sedan Brottskod försvunnen som var sådär. Och Out of Practice. Det är ganska roligt men Regina behöver mer tid på skärmen och mer tjejer, synd att det inte kommer att bli några mer avsnitt.

Ikväll tänker jag titta på reprisen av första avsnittet av Top Model säsong 9 och på Cold Case, men om det  fortfarande är gamla avsnitt så kan det hända att jag letar reda på någon film istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0