Anna och Abby

Anna Pihl börjar bli lite tjatigt så det är kanske lika bra att det här är sista säsongen. Skådespelarinsatserna är överlag bra och jag gillar att det är på danska, men det är så fruktansvärt förutsägbart. Man vet att alla kommer att göra det de inte borde men att det ändå kommer att sluta bra till slut. Som att Kim gick och drack kaffe med sjuksköterskan när det var meningen att han skulle sitta vakt hos offret, hur dumt var inte det, och självklart dök skurken då upp och gjorde ett nytt försök att döda honom men som tur var slutade det ändå bra.
Jag tror jag redan har sagt att jag gillar Charlotte Munck men varför ska hon vara tillsammans med så slemmiga killar. Ola Rapace hör i min mening inte till dem som bjuder på bra skådespelarinsatser, plus att han har slemmigt hår vilket gör det ännu värre. Martin var väl lite bättre men jag förväntar mig att det snart kommer att leda till ett triangeldrama som jag inte har något intresse av att se.

Cityakuten bjöd däremot på ännu ett högklassigt avsnitt, jag älskar den serien (vilket mina högar av videoband kan bekräfta) och tycker inte att den har blivit sämre med åren. Igår kom Abby tillbaka från rehab och gjorde ett bra jobb, även om inte alla verkade uppskatta hennes ärlighet om var hon hade varit. Hoppas bara att det faktum att hon har varit borta nu och väl kommer att vara borta igen nu när hon ska till Krotaien inte innebär att Maura Tierny är på väg att lämna serien. Och hoppas att det inte blir för mycket alkoholistdrama för det uppskattar jag inte heller.


Ikväll blir det nog Klass 9A och kanske L-word.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0