Anyone but me

När vi ändå är inne på ämnet webserier så kan jag tipsa om att Anyone but me hade premiär för sin andra säsong idag. Det är en serie som jag faktiskt inte fastnade för till att börja med; jag såg de första avsnitten när de visades på AfterEllen nån gång för kanske ett år sedan men tyckte inte att den var så bra.
Men nu nyligen med all publicitet för Venice så har jag sett mycket kommentarer här och där om hur bra Anyone but me är så jag bestämde mig för att ge den en ny chans häromdagen och när jag såg hela säsongen på en gång så kom jag in i den bättre. Man får erkänna att skådespelarinstatserna kanske inte är bländande men själva historian är gullig.

Serien handlar om Vivian som efter att hennes pappa har blivit sjuk efter 9/11 måste flytta från New York ut till sin moster i förorten. Att flytta från storstan innebär förutom att hon måste lämna sina kompisar och sin flickvän, att hon måste anpassa sig till ett nytt liv på en mycket mndre plats med allt vad det innebär. Man får se hur hon och flickvännen Aster hanterar ett långdistansförhållande samtidigt som man får lära känna de nya kompisarna omkring henne i förorten. Mest intressant är kanske Sophie som Vivian brukade leka med när hon var liten, nu går de plötsligen i samma skola och det finns en definitiv spännning där. Samtidigt måste Vivian hantera det faktum att hon nu ofrivilligt har gått tillbaka in i garderoben och hon är inte helt säker på om, när och hur hon ska komma ut.

Jag ska inte spoila mer men om ni inte har sett den så skulle jag rekommendera att ni kollar in första säsongen för att sedan kunna följa den nya säsongen nu...

 

Oh, och en sak till om webserier om ni vill ha mer tips om serier att kolla in så har Curve Magazine gjort en liten trevlig lista på några andra som kan vara värda att kolla in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0